Vėžio atsiradimo rizikos faktoriai
Virškinamojo trakto:
• burnos – rūkymas, tabako uostymas, alkoholis, mažai valgant vaisių ir daržovių (beta karotino ir vitamino E), geriant mažai pieno;
• stemplės – rūkymas, tabako uostymas, alkoholis, mažai vartojant tamsiai žalios spalvos lapinių daržovių ir citrusinių vaisių (vitamino C ir beta karotino), mažiau aišku – valgant kartų maistą ar geriant karštus gėrimus;
• ryklės – sūdyta mėsa ir žuvis, mažai vartojant tamsiai žalių ir oranžinių daržovių, beta karotino;
• skrandžio – rūkymas, mažai vartojant karotinoidų, vitaminų C ir E. Mažiau aišku – alkoholis, rūkyti ir sūdyti gaminiai;
• kepenų – alkoholis, mažai vartojant vaisių ir daržovių (vitamino C ir karotinoidų);
• biliarinės sistemos – mažai vartojant vaisių ir daržovių, daug – cukraus;
• kasos – rūkymas, mažas citrusinių vaisių, ankštinių ir skaidulinių medžiagų vartojimas;
• kolorektalinio – mažai vartojant vaisių ir daržovių (vitamino C, karotinoidų), didelis kalorijų ir riebalų kiekis dietoje, nutukimas, pasyvus gyvenimo būdas. Mažiau aišku – gausus raudonos mėsos ir gyvūninių baltymų vartojimas, alkoholis, vitaminas D ir kalcis, omega 3 riebalų rūgštis (žuvies taukai), kviečių sėlenos, česnakas.
Reprodukcinės sistemos:
• krūties – nutukimas, pasyvus gyvenimo būdas, alkoholis. Mažiau aišku – didelis sočiųjų riebalų rūgščių kalorijų vartojimas, mažas omega 3 riebalų rūgščių, skaidulinių medžiagų, vitaminų C, A ir beta karotino vartojimas;
• gimdos kaklelio – mažai vartojant vaisių ir daržovių (vitaminų C, E, beta karotino ir folato). Mažiau aišku mažas liesų pieno produktų vartojimas;
• endometriumo – nutukimas, didelis riebalų kiekis dietoje. Mažiau aišku – gausus mėsos, kiaušinių ir šviežios žuvies vartojimas, menkas karotino, augalinių baltymų ir daržovių vartojimas;
• kiaušidžių – daug įvairių veiksnių – kontraceptinių priemonių vartojimas, ankstyvas nėštumas ir menopauzės. Mažiau aišku – gausus sočiųjų riebalų kiekio vartojimas, mažas – skaidulinių medžiagų;
• prostatos – nutukimas, gausus riebalų vartojimas. Mažiau aišku – gausus raudonos mėsos vartojimas
Kitų vėžių:
• plaučių – rūkymas, mažai vartojant vaisių ir daržovių (vitaminų E ir C, beta karotino). Mažiau aišku alkoholis ir sotieji riebalai;
• melanomos – galbūt dėl mažo vitamino B6, karotinoidų kiekio dietoje;
• odos – riebus maistas;
• inkstų – rūkymas, nutukimas;
• šlapimo takų – keptas maistas, mažai vartojant vaisių, vitamino C, retinolio ir multivitaminų
Vėžio rizikos įspėjamieji požymiai:
• valgymo sutrikimas;
• disfagija ar nevirškinimas;
• skausmas pilve;
• žarnų / tulžies pūslės sutrikimai;
• atsiradęs kraujavimas;
• įkyrus kosulys;
• sunkumas krūtinėje;
• matomi karpos ar apgamų pakitimai;
• funkciniai sutrikimai;
• raumenų nykimas;
• edema ar ascitas;
• vaistų šalutinis poveikis;
• liesėjimas;
• kūno masės pokyčiai;
• mitybos nepakankamumas;
• nerimas, kad negali išgyti:
• pakitę laboratoriniai tyrimai.

Apsauginiai veiksniai:
• antioksidantai;
• vaisiai ir daržovės (5 valgymai per dieną), skaidulinės medžiagos, liesas pienas, sojos produktai ir žuvis;
• vengti alkoholio;
• kontroliuoti kūno masę, nenutukti;
• dietoje iki 30 proc. mažinti riebalų kiekį (25 proc. riebalų ir 25 g skaidulinių medžiagų);
• vengti valgyti sūdytus, rūkytus, keptus gaminius;
• nerūkyti.